Direct naar de inhoudDirect naar het hoofdmenuDirect naar het zoekveld

e-Consults: top of flop?

26-09-2017

Steeds meer zorgorganisaties bieden e-consults aan: consults waarbij de communicatie tussen huisarts of specialist en patiënt via internet verloopt. Voor niet-urgente vragen, bijvoorbeeld over leefstijl, medicijnen of onderzoeksuitslagen, kan een e-consult handig zijn. Patiënten hoeven niet naar de praktijk te komen of te wachten op een telefoontje, wat een hoop tijd kan schelen.

In de praktijk blijkt echter dat de reeds gedane investeringen in het e-consult nog weinig opleveren. Patiënten weten vaak niet dat hun zorgverlener e-consults aanbiedt of voor welke vragen het geschikt is. Bovendien moeten er te veel stappen worden doorlopen om er gebruik van te maken.

Zonde! Maar hoe zorgen we er nu voor dat de investering wél resultaat oplevert?

Janneke de Groot, zorgvernieuwer en oprichter van Amplitudo, schreef samen met Sanne Elbrink een blog met vijf tips over hoe we het e-consult de verdiende vliegende start kunnen geven.

Lees ‘m hier!

Tips?

Heeft u een tip voor nieuws? Laat het ons weten via info@zorgvoorinnoveren.nl.

Zorg voor innoveren poppetje