"Inspreken van rapportages: meer tijd voor zorg, meer aandacht voor de cliënt"

STMG is actief in Midden-Gelderland en biedt ondersteuning, verpleging en verzorging bij mensen thuis. Hierbij staat de kwaliteit van zorg voor de cliënt altijd voorop. Om die kwaliteit te blijven waarborgen innoveert STMG voortdurend. Dankzij de nieuwe functionaliteit in het elektronisch cliëntendossier, zijn medewerkers nu snel en eenvoudig in staat om rapportages in te spreken bij cliënten.
Rapporteren bij cliënten: meer betrokkenheid
Want een belangrijk onderdeel van het werk is juist het maken van die rapportages. Medewerkers noteren hiervoor bijzonderheden voor de cliënt, mantelzorger en de overdracht aan collega's. Projectleider Tjitske Vervloed legt uit hoe spraakgestuurd rapporteren bijdraagt: "We zagen de voordelen van spraakgestuurd rapporteren. Allereerst voor de cliënt. Die hoort wat een medewerker rapporteert en is zo meer betrokken bij de rapportage. Bovendien levert het taalmodel van de functionaliteit kwalitatief goed leesbare én uniforme rapportages op."
Lees het volledige verhaal op de website van het RVO.