Het Vliegwiel voor digitale transformatie in de zorg is gestart met een vervolg van de campagne 'Thuis kan het ook'. De campagne laat mensen de mogelijkheden en voordelen zien van digitale zorg én stimuleert hen om ernaar te vragen bij hun zorgverlener. Zo biedt al meer dan 65% van de Nederlandse ziekenhuizen telebegeleiding aan en ruim 99% beeldbellen. De nieuwe website thuiskanhetook.nl geeft patiënten voorlichting over digitale zorg én biedt zorginstellingen een toolkit met materialen waarmee zij de campagne bij patiënten onder de aandacht kunnen brengen.

Landelijke vervolgcampagne

Het doel van deze landelijke campagne is om de mogelijkheden van slimme, effectieve vormen van digitale zorg te laten zien. Het Vliegwiel heeft de campagne in samenwerking met Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) ontwikkeld. In 2021 ging #thuiskanhetook al kleinschalig van start. De vervolgcampagne loopt van 22 november tot en met 4 december 2022. Naast een grootschalige social media campagne verschijnen er ook advertenties in Max Magazine en Gezondheidsnet.nl. 

Campagnetoolkit  

Ziekenhuizen en andere zorginstellingen die beeldbellen, appen of telebegeleiding aanbieden, kunnen via thuiskanhetook.nl gebruikmaken van de toolkit met campagnematerialen. Hiermee kunnen zij digitale zorg bijvoorbeeld via social media, website en narowcasting onder de aandacht brengen.

Ambassadeurs van de campagne

Drie ziekenhuizen zijn inmiddels ook trotse ambassadeur van de campagne: Wilhelminaziekenhuis Assen, Ikazia Rotterdam en OLVG Amsterdam. Wil je met jouw ziekenhuis ook ambassadeur worden? Meld je dan aan bij campagnecoördinator Claudia van Kessel via c.vankessel@patientenfederatie.nl.

Meer weten?

Bekijk de website Thuiskanhetook.nl voor meer informatie.