Een slimme zorgoplossing is pas succesvol als ze wordt gebruikt. Patiƫnten van huisartsenpraktijk De Keen in Etten-Leur konden al in 2016 online afspraken maken. Toch deden niet veel mensen dat. Terwijl patiƫnten het volgens de eHealth-monitor van Nictiz wƩl willen. Huisarts Jasper Schellingerhout zocht het uit. Wat bleek: de praktijk moest de patiƫnten beter informeren Ʃn de assistentes mee krijgen. Inmiddels heeft de praktijk een app, maakt ruim 50% van de patiƫnten afspraken online Ʃn hebben de huisartsen samen 170 e-consulten per week.

Hoe krijg je patiƫnten en assistentes mee?

ā€œDigitaliseren doe je niet zomaar. Het kost tijd en energie om het op gang te brengen. Je moet dus eerst bedenken welke concrete voordelen je met een digitale toepassing wil halen. Denk aan tijdwinst, meer patiĆ«nttevredenheid, kostenbesparingā€, aldus huisarts Jasper Schellingerhout.Ā 

Benieuwd naar het hele verhaal? Lees verder op de website van Zorg van Nu.