Je bent zorgvernieuwer en je wilt jouw idee of product succesvol laten landen in de dagelijkse zorgpraktijk. Dat is mooi!

Onderzoek

Om jouw innovatie te laten slagen is het belangrijk om antwoord te hebben op een aantal vragen.

Werkt mijn idee in de praktijk zoals bedoeld? Wat levertijd het op voor patiënten, zorgprofessionals en andere stakeholders? En hoe veilig, betrouwbaar en gebruiksvriendelijk is mijn innovatie?

Om de antwoorden op deze en andere vragen goed te kunnen onderbouwen kan onderzoek nodig zijn.

Bijvoorbeeld een behoefte-onderzoek om de verwachtingen van de toekomstige gebruikers te peilen. Of een business case study om de financiële haalbaarheid van het idee te bepalen.

En soms is een wetenschappelijke studie nodig.

In de Kennisbank van Zorg voor innoveren leggen we je uit welk onderzoek je kunt doen ... en hoe en met wie je dit kunt opzetten en uitvoeren.

Meer weten? Lees hier dan verder ...

Dan heb je waarschijnlijk ook al een flink aantal vragen moeten beantwoorden – voor jezelf en voor de ander. Daarom moet je onderzoek doen en vaak ook laten doen.

Waarom moet je onderzoek doen om jouw innovatie te laten slagen, hoe en met wie? Op deze vragen geven wij hier antwoord.

Innovatieroutes

Welk onderzoek in jouw geval nodig is, hangt af van de innovatieroute die je hebt gekozen. Lees over de verschillende routes naar bekostiging en gebruik de invultool om te ontdekken welke route het beste bij jouw innovatie past.