Consumentenroute

Innovatoren in de gezondheidszorg staan vaak voor een grote uitdaging. Ze hebben te maken met diverse stakeholders met ieder een eigen belang waardoor het proces van concept tot marktintroductie veel stappen kent. Het kan dus complex zijn, of vertragend werken, om veel stakeholders te hebben.

Door jouw innovatie direct aan consumenten te verkopen kun je het aantal betrokken stakeholders verminderen. Ook wel de consumentenroute. Deze route zal naar verwachting de komende jaren meer voor de hand liggen, omdat consumenten meer zelf voor hun zorg gaan betalen. Het gaat dan meestal om toepassingen die zich richten op wellness, gezondheidsmanagement en om hulpmiddelen voor gemak en comfort.

Belangrijk bij deze route is het kiezen en inrichten van een verkoopkanaal. Bijvoorbeeld een webshop, waarvoor je reclame maakt. Het kan een flinke financiële inspanning betekenen om een plek op de consumentenmarkt te veroveren. Daarom is het vooraf nadenken over jouw verkoopstrategie essentieel.

Waarop moet ik letten als ik voor deze route kies?

Wat moet ik doen om de meerwaarde te bewijzen?

Consumenten overtuigen van de meerwaarde van jouw product vereist een goede marketingcampagne. Je zult de juiste doelgroep via de juiste kanalen moeten verleiden om jouw product te kopen: